top of page

איך אפשר לעצב בלי עציצים??

עודכן: 20 באוק׳ 2021

עציצים מעוצבים שמונעים עצבים :)


עיצוב טוב תמיד משתפר עוד יותר כשמוסיפים לו עציצים. הם חלק מתחושת החיוניות והשמחה בבית, והם מחמיאים לכל סגנון עיצובי.


אחרי 36 שנים הגעתי למסקנה שאני מסתדרת טוב עם אנשים, רהיטים וילדים. צמחים- פחות. בתור מעצבת פנים אני נורא אוהבת לשלב אותם בעיצובים שלי אבל בתור שני, תכלס עד היום לא הצלחנו להכניס צמח אחד הביתה ששרד יותר מחודש. מה שכן, סיבת המוות היא תמיד איכשהו מאוד מגוונת- חוסר השקייה, עודף השקייה, לא מספיק אור, יותר מדי שמש ישירה, לפעמים מספיק שאני מסתכלת עליהם עקום והם מחליטים בעצמם לסיים את חייהם בלי שום סיבה נראית לעין.


אז כדי לסגור את הפינה הזו החלטתי לצאת למחקר מעמיק בחיפוש אחר הצמחים העמידים ביותר שישרדו גם את טיפולי המסור. פניתי לביצ'יקלטה גרדן המהממים לעזרה מקצועית, והרי התוצאות:


מעוצב ומומלץ #1 סנסיווריה

במקום הראשון מבחינתי, אחד הצמחים הכי עמידים לנזקי חובבנים/מזניחנים. למעשה, היא כנראה תשגשג יותר עם מעט הזנחה מאחר והיא זקוקה למעט מאוד מים (רק כשהאדמה יבשה לחלוטין ובחורף עוד פחות). השוס הגדול- אין חשיבות לתאורה אז אתם יכולים למקם אותה בכל פינה בבית. זהו צמח עם עלים עבים ומלאים, שיכול להגיע גם לגובה של מטר וקצת כך שהוא בעל נוכחות מרשימה גם בחללים גדולים, ועדיין מספיק ניטרלי כדי להתאים בכל פינה שתרצו להזריק לה קצת חיות. הסנסיווריה הירוקה בעלת גוון עמוק ויפה ויש את הסנסיווריה המגוונת עם קצוות צהובים חמודים. וכבונוס- היא גם מטהרת את האוויר!

עיצוב עם עציצים עמידים סנסיווריה
סנסיווריה אהובתי. מה אתם אומרים על הבלונד בקצוות?


מעוצב ומומלץ #2 זמיה קוקוס

עוד צמח שיוכל לשרוד כל תנאי תאורה ומעט מאוד מים. גם הוא מאוד עשיר בנפח אבל עם עלים קטנים וצפופים יותר כך שהייתי משתמשת בו במקומות יותר "נקיים" כדי שלא יעמיס מדי ויזואלית. מושלם לחדר האמבטיה כנקודת פוקוס כיפית. צמח שובב וחמוד שכיף להסתכל עליו!

עיצוב עם עציצים עמידים זמיה קוקוס
זמיה קוקוס שובב. איך יפה לו סגול

מעוצב ומומלץ #3 אלוקסיה פולי

עבור הצמח הזה כן צריך להקפיד על תדירות קצת יותר גבוהה של השקייה אז לא כדאי לשכוח ממנו, אבל הוא יכול להתאים גם בתנאי תאורה מאוד נמוכים. יש לו עלים גדולים וכהים מאוד עם עורקים לבנים והוא מאוד דומיננטי- צריך לתת לו את המקום שלו בבית, ולכן רצוי לבחור במקום בולט וייעודי בלי יותר מדי הסחות דעת מסביב. מרגיש קצת יותר כבד וחמור סבר משאר הצמחים שלנו אבל יש לו אלגנטיות שובת לב.

עיצוב עם עציצים עמידים אלוקסיה פולי
אלוקסיה פולי- מרגישים את הרמת האף שלה?

מעוצב ומומלץ #4 פוטוס

בטח אתם כבר מנחשים שגם פה אין צורך בתנאי תאורה מיוחדים (למרות שצריך להשקות יותר כשהוא חשוף ליותר אור- בלי שמש ישירה בבקשה) אבל מדובר בצמח עמיד, גם הוא מטהר את האוויר ברמה גבוהה כמו הסנסיווריה. אפשר לקשור את הענפים עם חוט ולהפוך אותו למטפס או לתלות אותו גבוה ולתת לו להשפך. זהו צמח יפה ועשיר שיכול לשמח כל חלל בבית. ישתלב מצוין בנקודות שבהן אתם רוצים תוספת משמעותית של ירוק בעיניים.

עיצוב עם עציצים עמידים פוטוס
איזו השתפכות מרגשת קיבלנו מהפוטוס!

אז האהוב עלי בינתים הוא הסנסיווריה הורסטילית והסופר עמידה, אבל כולם יכולים להיות מדהימים אצלכם בבית. אל תחששו לנסות ולהתנסות- צמחים ירוקים מוסיפים המון שכבתיות ועומק לכל עיצוב בבית ועושים תמיד שמח בעיניים ובלב.


אני בינתיים לא מוותרת וממשיכה לחפש אחר ההתאמה המושלמת שלי- הצמח שיבין שאני יותר מסתם עמדת השקיה והאכלה, ושיכיל את כל הפעמים שבהם אני קצת שוכחת ממנו. אז אני הולכת לנסות את האופציות האלו וכולי תקווה שהאחד שלי נמצא ביניהן. מה איתכם? :)


למידע נרחב יותר על הצמחים וגידולם פנו לביצ'יקלטה גרדן שעושים גם משלוחים הביתה ואחראים לתמונות החינניות האלו.


להתאמת הצמחים לעיצוב אצלכם בבית פנו אלי ואשמח לעזור!








20 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page