top of page

עיצוב פנים בדירות שכורות

עודכן: 20 באוק׳ 2021

תקציב נמוך הוא לא קיר- גם איתו אפשר לעצב


אם חשבתם שעיצוב פנים בדירה שלכם הוא לא ריאלי כי אתם גרים בדירה שכורה או קטנה- אני שמחה לבשר לכם שאתם טועים.


אנשים חושבים שעיצוב טוב משמעותו תקציב גבוה ואין באמת טעם להשקיע הרבה כסף בדירה שהיא זמנית. שלא לדבר על העובדה שלפעמים לא ניתן באמת לעשות שינויים ממשיים בדירה שכורה. עיצוב בדירה קטנה הוא אכן מאתגר, וכאשר הדירה הזו היא גם שכורה הוא הופך למשימה שנראית בהתחלה באמת קשה, אבל היא אפשרית. כמעצבת פנים שחיה בתל אביב, אני נתקלת לא מעט בפרויקטים כאלו ותמיד יש פתרונות.


אז תגידו שעם תקציב גדול אז הכל אפשרי, וזה נכון, כשיש הרבה כסף להשקיע זה באמת מקל על התהליך ומאפשר הרבה מאוד דברים. אבל גם אם התקציב שלכם מצומצם מדי בשביל לקחת מעצב או מעצבת יש כמה דרכים שבעזרתם תוכלו לשדרג את החלל בעצמכם.


הנה כמה אופציות שיפתחו לכם את הראש ויעזרו לכם להתחיל..


בדירה קטנה- העיצוב קליל

כשמעצבים דירה קטנה חשוב מאוד לבחור ברהיטים קלים בעלי רגליים דקות. כאשר הרהיטים מורמים ומורחקים מהרצפה, הם מגדילים את שטח הרצפה הנראית לעין ויוצרים תחושה של מרחב. ככל שהרגליים דקות יותר הרהיט נראה קליל יותר ומשפר את האווירה בדירה הקטנה. הסגנון הנורדי למשל מתאים מאוד לדירות קטנות במיוחד בגלל מבנה הרהיטים שמאפיין אותו. אז המנעו מרהיטים עם מסה כבדה, או שמונחים ישירות על הרצפה.

בלוג עיצוב- טיפים לעיצוב בדירות שכורות עם ריהוט קליל
מה יש? תחשפו קצת רגליים!

וילונות רבותי! הסוד לעיצוב נעים

אם כבר עברתם כמה דירות שכורות בחייכם אתם בטח מכירים את המשקופים והחלונות הישנים והמכוערים שיש לרוב בדירות הלא משופצות. עם וילונות גם אפשר להסתיר ולהסוות את המפגעים האלו וגם אפשר לקחת אותם איתכם הלאה לדירה הבאה. הם יכולים להוסיף הרבה צבע ועניין לבית ומשנים בבת אחת את התחושה הריקנית שיש בדירה שכורה שאינה מעוצבת. יש להם גם יתרונות פרקטיים וכמובן גם הרבה יתרונות עיצוביים. אם בא לכם להתפנק יש בעלי מקצוע שיגיעו אליכם הביתה ויתאימו בדיוק את הכל (בכמה אלפים) ואם בא לכם לחסוך אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם במקומות כמו איקאה, חנויות בדים קטנות ואפילו עלי אקספרס.

בלוג עיצוב- טיפים לעיצוב בדירות שכורות עם וילונות
וילונות שעושים אווירה

הדירה זמנית? ריהוט פונקציונלי

בחירה בריהוט ורסטילי שיוכל להתאים את עצמו לכל מקום תאפשר לכם לקחת אותו איתכם הלאה גם לדירה הבאה. לכן עדיף להימנע מפריטי ריהוט גדולים מאוד או ייחודיים בצורתם ולהשתדל לבחור במקומם מספר אלמנטים קטנים יותר ומודולריים שיוכלו להתאים לכל חלל. בעתיד כשתעשו את המעבר גם אם חלק מהריהוט לא יתאים באופן מלא, עדיין תוכלו לנצל חלקים רבים ממנו ולהרוויח גם בהמשך.

בלוג עיצוב- טיפים לעיצוב בדירות שכורות עם ריהוט פונקציונלי
קטן וקומפקטי- מתאים לכל פינה

עיצוב בצבע- מקפיץ הכל

אל תחששו מצבע! בהרבה בדירות ישנות לקירות יש נטייה להתפורר וקשה לדעת היכן ניתן לקדוח- מה שמקשה מאוד על הוספת מדפים ואלמנטים תלויים. אבל צבע הוא תוספת בטוחה, זולה יחסית, ופשוטה ליישום. גם אם אתם לוקחים בעל מקצוע אבל אפילו אם תחליטו לעשות הכל בעצמכם. תוכלו לשלב גוונים כחולים-ירוקים לתחושה רגועה ושלווה או גוונים חמים יותר לאווירה ביתית נעימה. צביעת הקירות, בדומה לוילונות, יכולה לעשות אפקט מרשים למדי במעט מאמץ והשקעה כספית נמוכה. אמנם אי אפשר לקחת אותה הלאה איתנו אבל ביחס לשידרוג שזה יעשה לכם בבית, מידת ההשקעה שווה את זה.

בלוג עיצוב- טיפים לעיצוב בדירות שכורות עם צבע
צריכים המלצות לגוונים שווים? דברו איתי!

עציצים זה החיים

אין כמו ירוק בבית ובעיניים! נסו לשלב כמה שיותר עציצים אצלכם בדירה- קטנים ונשפכים, תלויים מהתקרה, עציצים גדולים ודומיננטיים. הם לא יקרים ביחס לפריטי עיצוב אחרים ותמיד תוכלו לקחת אותם איתכם הלאה לדירות הבאות. אם גם אתם מוכשרים בחיסול שיטתי של עציצים כמוני, נסו למנן קצת את התחזוקה עם כמה עציצים מלאכותיים שיקלו על המלאכה, ובדקו את ההמלצות השוות האלו לעציצים עמידים ונהדרים במיוחד.

בלוג עיצוב- טיפים לעיצוב בדירות שכורות עם עציצים
טיפ קטן ממני- לכו על עציצים בכלים שונים ובגבהים שונים

זה נכון שהרבה מאוד פתרונות תכנוניים הם פחות רלוונטיים כשמדובר בדירה לטווח של שנים בודדות, אבל גם מספר שנים הן זמן לא מבוטל וחבל להעביר את הזמן הזה בדירה שלא מרגישה בית. אין על תחושת הציפיה של לחזור הביתה למקום מעוצב ומזמין שמרגיש לגמרי שלכם. אז קחו את כל מה שלמדתם ואל תחששו להשקיע קצת ולעשות שינויים שיהפכו את הדירה שלכם לבית אמיתי.


ואם בכל זאת קשה לכם להתניע לבד, בניתי במיוחד בשבילכם מסלול ליווי מזורז ושווה שנקרא קצר ולעניין והוא מיועד בדיוק לפרויקטים קטנים ועם תקציב מוגבל. אתם מוזמנים לשלוח לי הודעה וביחד נמצא את הדרך שמתאימה בדיוק בשבילכם.



43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page